26 mar 2017

5 Porad jak zacząć współpracę ze sklepem

Cześć! Dzisiejszy post jest dla osób, którym marzy się współpraca z jakimś sklepem, ale jeszcze nie wiedzą jak się za to zabrać. Piszę ten post głównie też z tego względu, że gdy sama zaczynałam poszukiwałam tego typu postów, których nie było wiele. Z góry przepraszam Was za zdjęcia, ale cierpię chwilowo na ich brak w przyszłym miesiącu powinno być lepiej :)

Przede wszystkim na początku zastanów się czy to współpraca jest Twoim celem, czy może blogowanie jest Twoją pasją. Jeśli to pierwsze to powinieneś sobie odpuścić. Dlaczego? A to dlatego, że współpraca to nie tylko pełno paczek darmowych ciuchów. To wymaga również od nas systematyczności, przykładania się do jakości zdjęć, czasem recenzowania tych paczek, wstawiania linków. Więc to jest coś za coś.

1. Pracuj 



Zanim zaczniesz jakąkolwiek współpracę musisz sobie na nią zapracować. To nie jest tak, że zakładamy bloga i na drugi dzień piszą do nas wszystkie możliwe firmy. Te lepsze wymagają półrocznego/rocznego ''stażu'' i to takiego, w którym systematycznie dodajemy posty. Patrzą również na jakość zdjęć, na stylizację oraz liczbę wyświetleń. Na obserwację patrzą tylko firmy niższej półki, których raczej nie polecam, ewentualnie na początek.




2. Nie pisz pierwszy 



Wiem, że czasem korci, ale jednak nie polecam pisać do firm. Dużo większa satysfakcja jest, gdy to one nas odnajdą, napiszą i docenią naszą pracę. Ale też nie o samą satysfakcję chodzi. Głównym powodem, który zauważyłam z własnego doświadczenia jest to, że, gdy to oni do nas piszą, to my stawiamy warunki. Bo jakby nie patrzeć, jeśli my piszemy pierwsi to tak jakby nam zależało bardziej, więc wtedy to firma stawia nam warunki, a my się posłusznie zgadzamy.


3. Nie bierz pierwszej lepszej współpracy 




Jest to bardzo ważne. Podam Wam to na swoim przykładzie. Jak pewnie zauważyliście mam współpracę ze sklepami z ubraniami, bo mój blog dotyczy mody, dlatego zawsze zamawiam ubrania, a nie np. drony. Ale kiedyś napisała do mnie firma z kulkami na wodę, do których wchodzisz i bawisz się jak chomik ( to co często jest nad naszym polskim morzem ) zaoferowali mi za recenzję tego 30$, a ja sobie tak myślę za jaką frajerkę mnie mają. Ale są też blogerki, które wezmą każdą żałosną wręcz współpracę byle by za darmo. Inny przykład żałosnej propozycji współpracy : nie pamiętam nazwy sklepu, ale miałam sobie wybrać jedną rzecz, a były tam same gimbusiarskie majtki i skarpetki. Więc pamiętajcie, żeby po pierwsze nie brać współpracy, której po prostu nie warto, po drugie, która nie jest związana z waszą tematyką bloga.

4. Zanim się zgodzisz, zapytaj innych


Pamiętam jak dostałam propozycję od sklepu Zaful. Nigdy o nim nie słyszałam i nie wiedziałam czy się zgodzić. Napisałam więc na ddob czy ktoś ma może współpracę z firmą i czy odpowiedziałby ewentualnie na kilka moich pytań. I pomogła mi wtedy Ola z bloga olabrzeska, która mi napisała po jakim czasie są u niej paczki, jakiej jakości są ubrania i czy ogólnie poleca. Dobrze więc zawsze jest się kogoś popytać niż się rozczarować np. na jakości zamówionych ubrań.

5. Nie śpiesz się ze współpracą



Tu również wiem ze swojego doświadczenia, że nie ma się z tym co śpieszyć. Pierwsza moja podjęta współpraca była po roku, a mimo to uważam, że za szybko, bo podjęłam ją ze sklepem dresslink. Wiadomo, na początku wszystko wydawało się fajne ( mnie też poniosła myśl darmowych ubrań ), ale zdecydowanie tego sklepu Wam nie polecam! Zależy im tylko na głupich kliknięciach. Pamiętam, ze wymagali ich aż 300, co wtedy dla mnie było nieosiągalne. Spamowałam nawet znajomym żeby poklikali, bo bałam się, że wciąż tych klików jest za mało. Był to dla mnie za duży stres, a rzeczy ze sklepu słabej jakości, więc po dwóch miesiącach zrezygnowałam z tej współpracy i to była bardzo dobra decyzja. Dla porównania teraz jedyne co muszę robić to dodawać zdjęcia z ubraniami i link do danej rzeczy bez żadnego proszenia się o kliknięcia czy wstawiania banerów, a ubrania są dużo lepszej jakości.


Podsumowując to takie podstawowe najważniejsze rady, których warto przestrzegać. Jeśli Wy macie już jakieś swoje to możecie również pisać w komentarzach, jeśli nie macie możecie zadawać pytania, na wszystko odpowiem :) Zapraszam też na mojego snapa, na którym jakoś za tydzień pokaże paczki, które do mnie dotarły właśnie ze sklepów, z którymi mam współpracę i jeśli będziecie chcieli mogę też odpowiadać na pytania ze współpracą związane !




Planuję też dodać post o tym jak zamawiać na chińskich stronkach, co myślicie? 

31 komentarzy:

  1. Bardzo fajne porady na temat współprac. Do mnie tez pisało juz kilka firm jednak nie podjęłam z nimi współpracy

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne porady na temat współpracy, nie każdy wie jak wybierać firmę, kiedy zacząć współprace, fajnie napisany post na pewno więcej wiem o tym wszystkim. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w zeszłym roku pisałam pierwsza, co nie uważam za błąd. Nawiązałam parę fajnych współprac, a koresponduje z firmami do dzisiaj. Natomiast jedna zagraniczna firma do mnie napisała pierwsza i polegało to na zbieraniu klików, czego nie wspominam dobrze. Teraz dałam sobie spokój, chociaz nadal dostaje stertę pytan. Wybieram właściwe i korzystne opcje :) mądry post i fajne porady.
    clofl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesujące porady, ja dopiero zaczynam ze stroną- blogiem. Ciekawe czy wystarczy mi cierpliwości ?
    http://newsgames.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam za sobą kilka współprac i w kilku przypadkach to ja napisałam jako pierwsza do firmy. I muszę przyznać, że nie czuję się przez to jakoś gorzej :D Miałam też kilka takich sytuacji, że napisałam do firmy, a ona mi odpisała, że nie... a po kilku dniach inna osoba z tej firmy pytała czy chcę z nimi współpracować... :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za rady 😄 Mimo że mam już bloga prawie 2 lata to było to bardzo długo mega nieregularne i dopiero teraz czuję, że się rozwijam. Mam nadzieje, ze niedługo uda mi się nawiązać jakieś ciekawe współprace 😄

    lifehuntress.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne i mądre porady. Co za dużo to nie zdrowo. Nie warto brać wszystkiego od razu :)
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czyli jak we wszystkim liczy się jakość a nie ilość. Lepiej poczekać na jedną porządną współpracę, która potem pociągnie za sobą kolejne niż kilka kiepskich które odstrasza porządne firmy

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre porady dla osób, którzy chcą współpracować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wow weszłam przez przypadek w ten wpis z ciekawości i się ogromnie zdziwiłam, że mnie oznaczyłaś :) Już nawet tego nie pamietam haha
    Sama mam w planach (w sumie juz napisany) artykul o podobnej tematyce, ale zupelnie inne rzeczy ;) Twój post jest faktycznie przydatny i na pewno pomoze poczatkujacym blogerom! I z pewnoscia zgadzam sie z tym, ze nie ma co zgadzac sie na wszystko - chyba ze chcemy ze swojego bloga zrobic wieszak na reklamy

    Ola Brzeska blog
    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak widać cierpliwość popłaca! Bardzo dobrze, na pewno wielu przyda się ten poradnik, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post sama prawda może się komuś przydać kto zaczyna swoją przygodę z blogowaniem☺ pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie zgodzę się z Tobą w 100%, ale na pewno gdzieniegdzie masz rację :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. To takie podstawowe informacje i też się nimi kieruję, i kierować będę. Sama nie mam jeszcze współpracy, ale ktoś mi coś już proponował (nawet nie wiem co, ale było to z tyłka strony). Jak najbardziej przydatny post! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy post! Super, że dzielisz się z innymi bloggerami i czytelnikami prawdą o współpracach. Teraz na pewno będe czuła się pewniej zawierając jakąś współpracę.
    karicja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej ! ;*
    Świetny post, sama prowadzę bloga i mam już parę współprac na swoim koncie. Chociaż nie raz odmówiłam. Bo strony wymagały właśnie kliknięć. Uważam że proszenie się o te kliknięcia nie jest za bardzo profesjonalne ;) Mam pytanie: Czy wiesz może jak zorganizować konkurs z firmą np. na Instagramie? Nigdy nie mogłam tego znaleźć i nie mam bladego pojęcia jak współpraca tego typu wygląda ;)
    http://zajaczkowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe porady i bardzo sensowne. Planuję założyć drugiego bloga - na temat kosmetyków i skorzystam z tych rad :)

    http://swiatwedlugpatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie zgodze sie w zasadzie tylko z punktem dt czasu - wspolpraca zalezy glownie od tego, ile jestes w stanie realnie osob zachecic do skorzystania z uslug firmy, i jakiego masz bloga. Ja jestem blogerka recenzyjna, prowadze bloga razem z przyjaciolka, i na chwile obecna musimy pisac grupowe maile do firm na poczatku roku, zeby wyslaly Nam plan recenzji i oferte katalogowa, bo inaczej dostajemy wiecej produktow, niz mamy szanse zmiescic czasowo w postach :) a naszemu blogowi stuknelo poltora roku jakos na poczatku marca.

    OdpowiedzUsuń
  20. Myśle że masz racje chociaż Nie wiem bo Nie dostałam żadnej propozycji o współpracę wiec jestem niedoświadczona Haha, ale skorzystam z rad jak coś
    Buziaczki i pozdrawiam
    laurenpachnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo dobry post! :)
    Sama nie przyjęłabym współpracy, od kogoś kto mi ma do zaoferowania chińskie ciuszki za złotówkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przede mną wkrótce pierwsza płatna współpraca i Twoje uwagi na pewno mi się przydadzą!
    http://altealeszczynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe porady, chciałabym drugą współpracę, ale nie wiem o czym mogłabym pisać, w sumie dobrze idą mi recenzje. Prawda, żeby nie brać co popadnie, bo sama miałam kilka propozycji i teraz sobie dziękuję, że ich nie przyjęłam.
    Obserwuję i pozdrawiam!

    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  24. Super post, bardzo przydatne porady. Pamiętam, że też radziłam się innej blogerki w sprawie współpracy z danym portalem. Trzeba mieć zawsze pewność tego co się robi. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Zrób posta o chińskich stronkach! Chętnie poznam twoje opinie :)

    Zapraszam do mnie: https://nati-jest-fit.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ciekawy wpis

    http://iamemilia.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  27. Branie byle jakiej współpracy jest kijowe :)
    Ja miałam tylko jedną z której jestem dumna - produkt był taki, który używam do dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  28. ciekawevrady

    http://iamemilia.blog.pl/stop-pozarom-traw/

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam. jesli ktoś , tak jak ja, jest jeszcze niedoświadczony, zawsze może pisac bloga po prostu dla przyjemności, radości z dzieleniem sie z innymi swoimi przemyśleniami czy tego, że po prostu inni czytają, a w późniejszym czasie, tak jak tu napisałaś, jeśli ktos chce współpracować, można taką współpracę podjąć ;)
    Pozdrawiam
    dobrastronamedalu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń