12 lip 2017

25 faktów - Marilyn Monroe miała syna?!

Cześć! Ostatnio chcę odpocząć trochę od tematów mody i znów pisać o tym co mi przyjdzie na myśl. I tak właśnie stwierdziłam, że napiszę sobie o Marilyn Monroe, która była uznawana za najpiękniejszą kobietę swoich czasów. Dzisiaj tylko fakty, ale myślę też o tym by w innym poście opisać jej styl, makijaż oraz to jak przyczyniła się do mody. Dajcie znać w komentarzach co o tym myślicie : )


1. Była farbowaną blondynką.
2. Miała operację nosa, podbródka i uzębienia. Śmiesznie, więc, że była uznawana za najpiękniejszą
 kobietę na świecie, bo nie była zupełnie naturalna.
3. Nigdy nie nosiła bielizny (Nawet podczas okresu).
4. Nie potrafiła się nauczyć na pamięć kwesti.
5. I mało tego się jąkała. Głównie w dzieciństwie, ale w późniejszych czasach, gdy się czymś denerwowała jąkanie wracało.





6. W wywiadach utrzymywała, że była molestowana, prostytuowała się i grała w filmach dla dorosłych, ale są to podobno jej wymyślone historie. Marilyn po prostu chciała zwracać na siebie uwagę, a miało to podłoże w jej ciężkim dzieciństwie.
7. Twierdziła też, że w wieku 20 lat zgodziła się na nagą sesję zdjęciową, by nie umrzeć z głodu.
8. Była uzależniona od tabletek nasennych.
9. Wbrew pozorom gwiazda, która wydawała się wszystkim atrakcyjna miała duże problemy z samooceną.
10. W wywiadach żartowała, że na jej nagrobku powinny być wyryte jej idealne wymiary.



11. Cierpiała na bulimię.
12. Miała długą listę kochanków, w której znajdował się m.in. uwczesny prezydent USA John F. Kennedy oraz jego brat Robert.
13. Jej kochanką była również Elizabeth Taylor.
14. Miała wykonywane ponad 10 aborcji, ponieważ był to jej środek antykoncepcyjny.
15. Niestety, gdy już chciała zostać matką, po licznych aborcjach było to niemożliwe i kilkukrotnie poroniła.




16. W roku 1962 wyszła ze szpitala psychiatrycznego, ale tego samego roku popełniła samobójstwo.
17. Miała obsesję na punkcie Johna F. Kennedy'ego.
18. Istnieją teorie spiskowe, że to właśnie on ją zabił. Oczywiście nie osobiście, ale jako wysoko postawiony człowiek zlecił to innym ludziom.
19. Przez dwa lata sypiała ze swoją nauczycielką aktorstwa.
20. Farbowała na blond również włosy łonowe.



21. Prawdopodobnie jej wymysłem jest też to, że jako 15-latka urodziła syna i oddała go do adopcji.
22. Przewinęła się przez ponad 10 rodzin zastępczych, ponieważ jej matka przebywała w szpitalu psychiatrycznym.
23. Zawsze, gdy reżyser dawał jej jakieś sugestie odpowiadała bardzo wulgarnie.
24. Była bardzo inteligentną osobą. Jej iloraz inteligencji wynosił 168 IQ.
25. Początkowo to ona, a nie Audrey Hebpurn miała zagrać główną rolę w ''Śniadaniu u Tiffanego''.



Myślę, że jaką prywatnie osobą Marilyn by nie była, powinniśmy ją oceniać tylko pod pryzmatem jej kariery. Tego jakie role po sobie zostawiła oraz jaką była ikoną kiedyś i dziś, a jej życie prywatne powinno być jedynie ciekawostką. Dla mnie Marilyn jest ikoną stylu oraz ciekawą osobowością, którą myślę, że warto poznać.

Piszcie w komentarzach jakie fakty znacie o Marilyn albo czy lubicie jej osobę/twórczość :)

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam Marilyn ^^ czytałam kilka jej biografii, ta postać jest naprawdę fascynująca. To smutne, że mimo iż byla uznawana za ikonę seksu i zyskała tak ogromną sławę, jednak w głebi serca pozostała nieszczęśliwą, zakompleksioną dziewczyną

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie zawsze smuciło to, jakie ciężkie życie miała Marilyn. Zastanawiałem się nawet kiedyś, czy to trudne dzieciństwo, czy okrutny świat zmusiły ją do tego, aby zachowywać się tak,a nie inaczej. Ale zgadzam się z Tobą w 100%, że powinniśmy oceniać ją tylko pod pryzmatem jej kariery. Dla mnie Marilyn Monroe zawsze będzie kimś wielkim, największą ikoną kina, a za "Pół żartem, pół serio" oraz za "Mężczyźni wolą blondynki" ją wprost uwielbiam!
    Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. W 6 podpunkcie zjadłaś słowo "chciała" :) Ogólnie nigdy się nią nie interesowałam, ale te ciekawostki mnie zaskoczyły. Świetny post!
    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio oglądałam (mam nadzieję, że podam poprawny tytul) Tydzień z Marilyn, więc z prawdziwym zaciekawieniem czytałam te fakty 😊 chce więcej o innych sławach!

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę, nie wiedziałam tylu zaskakujących rzeczy o Marilyn. Jestem zaskoczona, super post! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie interesuję się Marilyn, jednak ciekawostki mocno mnie zaskoczyły ;) Świetny post ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka faktów znałam, ale nie wszystkie :D
    Fajny post, czekam na więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  8. o żadnym z tych faktów nie miałam pojęcia, nigdy nie interesowałam się jej osobą. to pewnie dlatego ;) Obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O wielu faktach nie miałam zielonego pojęcia do tej pory. To pewnie dla tego, że nigdy nie zainteresowałam się jej osobą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Większość z tych rzeczy wiedziałam. Uważam, ze to wspaniała aktorka, cokolwiek robiła ze swoim życiem to była jej sprawa. Nie nam oceniać. Uwielbiam Pol żartem, pol serio i nie tylko.
    Zapraszam:
    zeszminkanaustach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam Marylin, a mimo tego kilka faktów nie było mi znanych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś nie jestem fanką Marylin, ale post całkiem ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  13. Warto przypominać gwiazdy z tamtych czasów, bo dzięki temu zdajemy sobie sprawę z tego, jak marny jest współczesny show-biznes. Jak to mówią: wtedy każda aktorka marzyła, by zostać gwiazdą, dziś gwiazda chciałaby zostać aktorką ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo ciekawe fakty, lubię Marylin a nie miałam pojęcia że chorowała na bulimię.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe fakty! O wielu nie miałam pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy post! Musiałam tu wejść :)


    http://start-afire.blogspot.com/2017/07/sunday-ootd.html

    OdpowiedzUsuń
  17. O kurczę nie wiedziałam aż tyle o Marilyn Monroe ! W ogóle prawie nic nie wiedziałam a tu proszę ile ciekawostek !
    Mi się taki post bardzo podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Wooow szok e ściemniarą szkoda że nie żyje

    OdpowiedzUsuń
  19. jak dla mnie była to świetna kobieta, czytałam kiedyś książke o niej i naprawdę ma ciekawą historie

    OdpowiedzUsuń