10 mar 2017

20 zakupowych Lifehacków!

Cześć! Dzisiaj mam dla Was 20 zakupowych life hacków i mam nadzieję, że chociaż kilka z nich będzie dla Was przydatne! Przepraszam Was, że nie ma dobrej jakości zdjęć, ale wyjątkowo nie było możliwości zrobienia, ponieważ mój chłopak i aktualny fotograf w jednym się rozchorował. Zresztą za kilka dni wyjeżdża na dwa tygodnie co oznacza, że dalej nie będzie aparatu, dlatego też postaram się zrobić chociaż jedną sesję na zapas, a dzisiaj trzeba się cieszyć tym co jest. Aa no i zanim jeszcze przejdę do posta chciałam Wam bardzo podziękować za prawie 30 tysięcy wejść pod ostatnim postem - miłe zaskoczenie i dowód na to, że to co robię ma sens. Natomiast na ddob było ponad 60 tysięcy, ciekawe czy nie jest to ich rekord haha.

pasek - Zaful - link
koszula - H&M
spodnie - Bershka
plecak - Dresslily - link


1. Wkładanie do koszyka


Tyczy się to sklepów online, a mianowicie czasem zanim coś kupicie możecie to potrzymać kilka dni w koszyku. Niektóre sklepy wysyłają na e-mail zniżki takim niezdecydowanym klientom. Nie wiem przy ilu sklepach ten trik działa, ale kiedyś mi się to udało (ale był to sklep chiński).

2. Korzystaj z promocji!


Jeśli potrzebujemy konkretną rzecz warto sprawdzić w aplikacji np. picodi - link czy dane ubranie lub dodatek nie jest przypadkiem przeceniony. Dzięki temu możemy trochę zaoszczędzić, a przy okazji cieszyć się ulubioną rzeczą!

3. Nie kupuj od razu


Kiedy zaczynają się wyprzedaże większość z nas od razu wpada z zachwyt na punkcie tych wszystkich przecen. Ale opanuj się jeszcze chwilę! Po pierwszych przecenach następują kolejne jeszcze większe, które czasem sięgają nawet 70%. Co prawda rozmiarów jest mniej, ale czasem naprawdę warto poczekać!

4. Nie kupuj w stresie


Wiele z nas, gdy ma zły humor idzie na shopping, żeby się trochę odstresować. Samo oglądanie ubrań jest w porządku, ale nie w przypadku, gdy kupujemy ubranie na poprawę humoru. Zazwyczaj wybory w złym humorze są złe.

5. Pierwsze kroki w domu


Kupowanie butów w ciemno nie zawsze jest dobrym pomysłem. Jeśli sklep ma możliwość zwrotu lepiej je zabrać do domu i tam w nich pochodzić. Może będą niewygodne i obcierające? Dlatego pamiętaj o tym zanim się przejdziesz w nich po ulicy.

pędzel - Nastydress - link
eyeliner - Dresslily - link
bluzka - Bershka
spodnie - Bershka
pasek - New Yorker

6. Razem raźniej


Lepiej jeśli na zakupach jesteś z kimś, a najlepiej osobą, która oceni Cię obiektywnie i powie ci prosto z mostu, że to ci nie pasuję. Lepsze to niż żałowanie zakupu prawda?

7. Zwracaj uwagę na styl


Nie w tym punkcie nie chodzi o to żeby być modnym, ale o to by dopasowywać kupowane ubrania do własnego stylu. Każdy z nas ma jakiś styl lub fasony/kolory, w których czuję się dobrze. Dlatego kupowanie czegoś co nie będzie pasowało do reszty rzeczy nie ma najmniejszego sensu.


8. Zanim kupisz...


Często kiedy znajdziemy ubranie, która nam odpowiada od razu w przypływie emocji je kupujemy. A zdecydowanie lepiej zrobić zdjęcie w przymierzalni, a następnie odłożyć rzecz i pochodzić po innych sklepach. Może znajdziemy coś jeszcze ładniejszego, albo w lepszej cenie?

9. Sprawdź różne strony


Tyczy się to głównie różnych modeli obuwia, które bardzo często są dostępne na wielu stronach, dlatego czasem warto poświęcić trochę czasu i sprawdzić czy na innych stronach dany model nie jest tańszy, bo bardzo często okazuję się, że tak.


10. Zmierz stopę


Zostańmy jeszcze przez chwilkę przy kupowaniu butów online. Często bierzemy jakiś swój sprawdzony rozmiar, ale musicie pamiętać, że buty mają różne rozmiarówki i nigdy nie mamy pewności, który rozmiar będzie dla nas odpowiedni. Dlatego najbezpieczniej zmierzyć stopę i sprawdzać rozmiary w centymetrach.

koszulka - H&M
pasek - Dresslily
torebka - Zaful
spodnie - Bershka
kolczyki - F&F

11. Ubierz się wygodnie


Lubimy się wystroić na zakupy, ale lepiej tego nie robić jeśli podejrzewamy, że będzie dużo przebierania. Najlepiej ubrać luźne rzeczy, które szybko się ściąga i zakłada tak by nie irytować się za każdym razem. No i oczywiście trzeba pamiętać o wygodnych butach, jeśli planujecie dłuższy maraton.

12. Newsletter


Nikt nie lubi spamu na skrzynce pocztowej, ale czasem warto biorąc pod uwagę, że niektóre sklepy za samo zapisanie się do newslettera dają jakieś niewielkie rabaty.


13. Inne światło


Często w przymierzalni wydaję nam się, że dobrze wyglądamy, tymczasem w domu okazuję się, że już nie jest tak kolorowo. Winą tego są specjalne światła w przymierzalniach, a nawet odchudzające optycznie lustra. Dlatego nie odcinajcie od razu metek, żeby była możliwość oddania rzeczy do sklepu.

14. Pamiętaj o limicie


Najlepiej weź określoną sumę pieniędzy, którą chcesz wydać. Wiem nawet z własnego doświadczenia, że jeśli mam za dużo pieniędzy zdarza mi się kupować niepotrzebne rzeczy, a jeśli mam w portfelu mniej dłużej się zastanawiam.

15. Ciągle to samo


Bardzo często kupujemy rzeczy podobne, bo nam się podobają. Jedni mają kolekcje prostych t-shirtów z nadrukami, a inni pełno par jeansów. Myślę jednak, że lepiej jest mieć różnorodne ubrania niż ciągle kupować to samo, bo po co nam kolejny t-shirt jeśli np. nie mamy porządnej kurtki?

kurtka skórzana - link
koszulka - H&M
okulary - link


16. Drogie klasyki


Nie warto wydawać dużo pieniędzy na coś co ponosicie jeden sezon prawda? Dlatego lepiej więcej pieniędzy wyłożyć na rzeczy klasyczne/basic, które są ponadczasowe i uniwersalne. Tutaj post, z którego dowiecie się jakie to ubrania ---> link.


17. Tańszy ulubieniec


Każda z nas pewnie miała taki moment w życiu, gdy bardzo chciała jakieś ubranie, ale było to nie na jej kieszeń. Ale jest na to sposób! Aplikacja Madamsale. Wystarczy, że wpisujecie dany sklep, szukacie swojej wymarzonej rzeczy, zapisujecie i czekacie. Aplikacja wyślę powiadomienie jeśli ta rzecz zostanie przeceniona. Przydatne prawda?


18. Ciuchowy instagram?! 


Kolejna aplikacja to Depop, o której już od jakiegoś czasu jest głośno. Wygląda i działa jak instagram tylko, że tutaj oznaczamy swoje ubrania. Oprócz tego, że możemy same się pozbyć kilku nienoszonych ubrań to jeszcze kupić coś markowego w dobrej cenie. Sama jeszcze nie próbowałam tej aplikacji, ale mam zamiar pobrać.


19. Zmyj makijaż


Pewnie zdarzyło Wam się trafić na zostawione ślady fluidu na jakiejś bluzce, którą przymierzałyście? Jeśli tego nie lubicie to również pilnujcie by niczego nie ubrudzić i nie przesadzajcie z makijażem na zakupy.


20. Jeden but


Jeśli nie masz czasu na mierzenie butów, ale bardzo Ci się podobają to jest jedna szybsza opcja! Podobno jeśli jesteś praworęczna to Twoja prawa stopa jest większa - a więc prawy but powinnaś przymierzyć. I na odwrót. Sprawdziłam to kiedyś na sobie i faktycznie, działa.



Zdjęcia tu dodane są w dużej mierze z mojego Snapchata, na którego Was serdecznie zapraszam, bo się szybko rozkręca! To właśnie widzowie na snapchacie pierwsi widzieli jakie paczki do mnie dotarły oraz kiedy będzie najbliższy post. Możecie też pisać w komentarzach co mogę na snapie pokazać, lub o czym powiedzieć oraz oczywiście zostawcie swoją opinie na temat posta!




22 komentarze:

  1. Ja zawsze lubię upolować coś fajnego na promocjach, w końcu, od tego są!
    Łooł zaskoczyłaś mnie trochę punktem 20!
    Miłego wieczoru! Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie z tym światłem w sklepach jest tak, że czuję się okropnie w przymierzalni, a w domu normalnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do ostatniego, to fajna ciekawostka, ale jednak niezbyt rozsądnie byłoby kupować buty bez mierzenia. Przecież ich założenie nie zajmuje tyle czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze przed zakupami odzieżowymi sprawdzam na stronkach sklepów co jest ciekawego :) wtedy lepiej mi się szuka i wiem co chce kupić :)
    kmmbffl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O też tak robię! Zapomniałam o tym wspomnieć, a bardzo przydatne :)

      Usuń
  5. Fantastyczny post, szkoda było kończyć czytać :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post. Z wielu z tych life hacków powinnam skorzystać. Szczególnie co do wygodnych ubrań. Ile razy mi się zdarzyło wyjść w glanach na zakupy... A potem wiązanie tego 10 minut ;-;
    W każdym razie blog ogólnie super. Obserwuję ^^

    http://rumianek-i-mieta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej denerwują mnie ubrania ubrudzone podkładem!
    Obserwuję również :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Great post, I will surely follow your purchase life hacks while shopping next time. Shopping clothes always makes me confused what to choose and what not to choose.

    OdpowiedzUsuń
  9. pierwszy raz słyszę o tym, że niektóre sklepy za trzymanie rzeczy w koszyku wysyłają kod zniżkowy. Chciałabym żeby mi się tak trafiło, bo często przetrzymuje tak rzeczy pare dni :) a co do makijażu na ubraniach w sklepie.. koszmar. Ile razy wzięłam jakąs fajną rzecz chce przymierzać, a tam ślady od fluidu czy szminki.. masakra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo zależy też jakie sklepy, ale mi się raz trafiło i miła niespodzianka :)

      Usuń
  10. Przyznam, że to mnie zdziwiło, że jest możliwość rabatu, gdy trzyma się w koszyku. To dziwne, że w ogóle oni mają takie informacje...
    W grupie raźniej, ale jak są dwie różne opinie to ciężko i wtedy weź coś wybierz xD
    Przydatne hacki zakupowe :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przydatne life-hacki, nie wiedziałam, że za przetrzymanie produktu w internetowym koszyku można dostać zniżkę, nie znałam też tej aplikacji picodi!
    http://altealeszczynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobre lifehacki! Myślę, że się przydadzą :)
    http://modaidekoracje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawy wpis! Dzięki za cenne rady! Wykorzystam następnym razem!

    OdpowiedzUsuń
  14. Kilka rad z pewnością wezmę sobie do serca zwłaszcza z tym limitem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo przydatne porady. :)
    O punkcie 20. nie miałam pojęcia.

    http://windowofmfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastyczny post! Jestem pewna, że skorzystam z wielu porad wypisanych przez Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z tym kupowaniem w złym humorze to 100% racji. Sprawdzone na sobie i potwierdzone :D Jestem zwolenniczką kupowania rzeczy droższych a mniej, ale nie mówię też nie ''second-handom''.
    Dziękuję za ten post :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Niesamowicie przydatny post! Aż sama zaraz zainstaluje obie aplikacje, bo mnie zaintrygowały :D
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    http://mzelkowa.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  19. Jutro idę na zakupy. Lepiej z tematyką posta nie mogłam chyba trafić. Super lifehacki i napewno jutro z nich skorzystam! Mega przyjemnie się czyta twój post.
    karicja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń