8 lut 2017

10 marek modowych, które prawdopodobnie wymawiasz źle!

Cześć kochani! Od pewnego czasu zauważyłam, że nie prawidłowo wymawiam znane marki modowe. I tak jak jeszcze z sieciówkami sobie radziłam, tak domy mody i nazwiska znanych projektantów (szczególnie francuskich) szły mi nieco gorzej. W związku z tym, po zdobyciu informacji i nauczeniu się wymowy postanowiłam zrobić dla Was zestawienie 10 marek modowych, które prawdopodobnie wymawiacie źle!  Oczywiście w celu uświadomienia Wam tego, jak i nauczenia prawidłowej wymowy, żeby móc poszpanować przed znajomymi :)

1. Givenchy



Francuski dom mody założony przez Huberta de Givenchy. Nazwisko tego pana źle wymawia najprawdopodobniej większość z nas. Ludzie sobie je spolszczają mówiąc ''giwenczi'' bądź czytają bardziej po amerykańsku wymawiając ''dżiwenczi'', tymczasem prawidłowa francuska wymowa brzmi ''żiwąszi''. Z początku sama nie mogłam się przyzwyczaić do tej wymowy, ale z czasem wchodzi w nawyk.


2. H&M



Jak się okazuję wciąż wiele Polaków lubi sobie spolszczać nazwę znanego na całym świecie sklepu. H&M został założony w Szwecji, a jego pierwszą nazwą było Hennes&Mauritz. Nazwa jednak była za długa, dlatego firma wykupiła same jej inicjały. I właśnie z tymi inicjałami ludzie mają problem. Szczególnie Ci starsi, którzy czytają ''ha i em'' ewentualnie bardziej blisko ''ha end em'', albo nawet pomijają znaczek w środku czytając ''ha em''. Tymczasem prawidłowo czytamy ''ejdż end em''

3. Louis Vuitton



Luksusowy francuski dom mody też sprawia duży problem w czytaniu. Ogólnie język francuski sprawia problemy w czytaniu (szczególnie jak się go nie uczyło) więc czasem ciężko ogarnąć co i jak. Dużo osób wymawia to w ten sam sposób jak piszemy, ale nie brzmi to tak pięknie i luksusowo jak ''lui witą''. Odkąd dowiedziałam się jak prawidłowo się to czyta mam ochotę ciągle to wymawiać haha.

4. Levi's



Amerykańskie przedsiębiorstwo znane przede wszystkim z produkowania dobrej jakości spodni jeansowych. Sklep, który zna chyba każdy. I każdy wymawia po prostu ''lewis'' tymczasem okazuję się, że wymawiamy ''liwajs''. Gdy dowiedziałam się o tej wymowie poczułam, że całe życie byłam w kłamstwie i postanowiłam dalej w nim żyć wciąż wymawiając ''lewis''.

5. Louboutin



Christiana Louboutina zna sporo osób interesujących się modą. Jego szpilki są już sławne na całym świecie, gorzej z wymową jego nazwiska, które wbrew pozorom nie jest takie trudne i wcale nie łamie języka. Prawidłowa wymowa to "lubutą". Brzmi ładnie prawda?

6. KappAhl



Jak poprawnie wymawiać nazwę tej szwedzkiej sieci odzieżowej wiem od dawna, ale pamiętam, że zanim się dowiedziałam długo się głowiłam jak prawidłowo przeczytać tą nazwę. I zdecydowanie nie jest trudna. Jedyne co musimy zrobić to pominąć literkę "h" i przeczytać "kapal".


7. Yves Saint Laurent



Nazwa kolejnego francuskiego domu mody, której nigdy nie umiałam przeczytać i zawsze zastanawiała mnie prawidłowa wymowa. Zazwyczaj wymawiałam to "is saint laurent". Niestety nie jest to nawet bliskie prawidłowej wymowy, która brzmi "iw są lorą". I jest to zdecydowanie kolejna nazwa, którą mogłabym powtarzać bez końca, bo wymowa jest cudowna.

8. Moschino



Jest to włoski dom mody założony przez Franco Moschino. Większość ludzi jak zauważyłam nieświadomie wymawia "moszino", czyli tak jak wskazuję pisownia. Tymczasem prawidłowo powinniśmy wymawiać "maskinoł".


9. Lanvin



Kolejny dom mody, tym razem francuski. Jak już pewnie zauważyliście francuska pisownia niewiele ma wspólnego z wymową, tak więc nie ma sensu tą pisownią się sugerować. Także nie wymawiamy "lanwin" (jak przyznaję sama wymawiałam), ale "ląwe". Nie wiem jak Wam, ale mi te francuskie nazwy się cholernie podobają. Brzmią tak luksusowo - adekwatnie do ubrań z najwyżej półki.

10. Versace



Ostatnia już nazwa znanego włoskiego domu mody. Założony przez Giannego Versace. Zawsze byłam przekonana, że prawidłowo wymawiałam nazwisko tego Pana mówiąc "wersacze", jak się okazało nie do końca, bo powinnam wymawiać "wersaczi". Prawdę mówiąc nie wiem czy przyzwyczaję się do tej ostatniej zmienionej literki, no ale może to tylko kwestia czasu.


Bardzo mnie ciekawi czy wymawicie źle któreś z tych nazw i czy były dla Was szokiem? Także koniecznie dajcie znać w komenatarzach, które nazwy zniszczyły Wam życie ;) Dla mnie największym zaskoczeniem było Versace oraz Levi's.

35 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy temat na post! Okazało się, że dwie nazwy marek, które wymieniłaś wymawiałam źle :o Dzięki za wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo dopatrzyłam się tu swoich błędów ;)
    Inspirujący pomysł na post :) !

    Diamentowe myśli - klik
    Zapraszam na Walentynkowy post!
    Odwiedzam każdy blog zostawiony w komentarzu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy post, w sumie nigdy nie zważałam na to jak wymawiał nazwy marek a tu takie wpadki! haha
    Pozdrawiam
    http://wkomenda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Z wszystkich wymienionych słyszałam tylko o H&M i muszę przyznać, że źle wymawiałam tą nazwę :D Kurcze, czekam na więcej podobnych postów, fajnie jest się dowiedzieć jak poprawnie coś czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy post, dowiedziałam się, że wymawiam źle pewne nazwy, dziękuję haha

    OdpowiedzUsuń
  6. dużo znałam ale moschino :O nie umiałam i zdziwiło mnie :O
    kmmbffl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na szczęście nie mam z tym problemu :) Ale na pewno przydatna umiejętność :) ciekawy post . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, no parę błędów się zdarza ;p Przydane, ale obawiam się że jak zacznę mówić poprawnie, to nikt ze znajomych nie będzie wiedział o jakich sklepach mówię xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Haha, prawie wszystko źle wymawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mnie zaciekawił ten post. Okazało się, że prawie wszystko źle wymawiałam. Najbardziej się zdziwiłam przy Lanvin :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Haha całe życie w błędzie:D

    OdpowiedzUsuń
  12. O niektórych wiedziałam, ale inne to wielkie zaskoczenie :D
    ZAPRASZAM DO MNIE:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  13. Innej wymowy H&M nawet bym się nie spodziewała. Bardzo fajny post. Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Haha okazuje się, że też większość nazw też wymawiałam źle :D

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. W końcu taki post! Chylę czoła i biję brawo na stojąco! Jesteś chyba pierwszą osobą,która zwróciła na to uwagę,a większość faktycznie wymawiamy źle i nawet nie zwracamy na to uwagi :P A warto!
    Pozdrawiam, www.dystyngowanapanna.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo przydatny post, widzę, że czas zmienić kilka nazw w moim słowniku! Zawsze mylę się w wymowie "Moschino"...
    nathvalie

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy pomysł na post i naprawdę dużo osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że wymawia te nazwy źle :D


    nicolenicky01.blogspot.com <<<

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy pomysł na post! :) Pozdrawiam :)
    http://fashiongirls-girlsfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja na szczęście uczę się języka franuskiego i tamtejsze nazwy nie sprawiają mi problemu. Levis jednak na zawsze zostanie levisem :)

    http://nouw.com/roszakmagda

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy post! Super, że wpadłaś na taki pomysł

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  21. O matko, ja to chyba jakiejś starej daty. Prawie wszystko wymawiałam źle. Notka bardzo przydatna i super opisana! Dzięki.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie, a może akurat coś ci się spodoba i zostaniesz ze mną na dłużej poulciak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. O nie. Prawie wszystko mówię źle xd ciężko się będzie przestawić :D Obserwuję
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Nareszcie wiem jak poprawnie wymówić Moschino :D
    http://mishmashbyalice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo pomocny post! Francuskie nazwy wiedziałam ale np Levis mnie powalił, chociaż rzeczywiście liwajs brzmi dziwnie, no ale skoro się prowadzi bloga modowego, to trzeba wiedzieć co i jak!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na KONKURS!

    OdpowiedzUsuń
  25. Haha sama nie wiedziałam, ze wymawiam źle przede wszystkim najbardziej znany H&M :D
    Pozdrawiam ;)
    Tak Po Prostu BLOG [klik]
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Super post serio nie wiedziałam ,że tak się wymawia a zwłaszcza H&M
    Mało brakuje mi do 170 obserwatorów. Pomożesz?
    Nie mogę przegapić tak świetnego bloga- obserwuje!!! Czekam na kolejne posty!!!
    Zapraszam do mnie -klik

    OdpowiedzUsuń
  27. Super post ! Niestety rozmawiając z znajomymi o sklepach nie ma mowy o poprawnym wymawianiu nazw gdyż inni nie zrozumieją, to już przyzwyczajenie do spolszczania ;)

    Mój blog Pozdrawiam i obserwuje 😉

    OdpowiedzUsuń
  28. o H&M i LV wiedziałam, ale żiwąszi zabiło mnie na amen. Całe życie w błędzie :D będę starała się zwracać uwagę na to jak wymawiam te nazwy, ale nie ukrywam, ze nie będzie to łatwe, jesli jesteśmy do czegoś przyzwyczajeni. Niemniej jednak post bardzo przydatny :D

    http://kajaspelniamarzenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Te błędy w wymowie H&M zdarzają się niemal każdemu. Wymowa Givenchy mnie zaskoczyła, bo o reszcie wiedziałam :D Myślę, że ten post przydałby się każdej osobie na świecie.
    maksimilion.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Mochino nie wiedziałem jak się czyta więc po prostu mówiłem "mohino"
    teraz uświadomiłaś mi że jestem w błędzie - większość marek z wymienionych nie znam ale typu H&M lub Levis czy C&A mówie poprawnie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń