13 lis 2016

10 genialnych filmów, które mogą zmienić Twoje życie.

Jesienno-zimowe wieczory często upływają nam nudno i mozolnie. Przy kubku kakao i książkach od razu zachciewa nam się zasypiać, a nauka, której mamy naprawdę sporo zaczyna nas przygnębiać i przytłaczać. Jest na to lekarstwo-film. Ale nie byle jaki film. Postanowiłyśmy zrobić dla Was listę 10 filmów, które mogą zmienić Wasze życie- nasze zmieniły. Zapraszamy!

1. Pamiętnik



Zanim obejrzałam pamiętnik, spodziewałam się kolejnego tandetnego i banalnego romansu. Bo już sam opis filmu brzmi bardzo przewidywalnie. Bogata dziewczyna i biedny chłopak zakochują się w sobie itd. Ale nic bardziej mylnego. Tam gdzie fabuła jest raczej zwyczajna i nie wyróżniająca się, kryję się film naprawdę dobrze wykonany, z dobrą obsadą i scenami. Jest to film, który może zmienić zdanie o miłości i o tym, co w życiu jest najważniejsze. Po seansie czułam swego rodzaju pustkę, jak gdyby film był za krótki albo niedokończony. Mimo wszystko, jest to pozycja warta obejrzenia, bo film może naprawdę pozytywnie zaskoczyć i wzruszyć. 



2. Niech będzie teraz




Wiele osób może tego filmu nie kojarzyć, ponieważ jest raczej niszowy - ale nie oznacza to, że gorszy. Jest podobny do bardziej znanego '' Gwiazd naszych wina '', ale według mnie lepszy. Porusza tematykę choroby, z którą zmaga się pewna nastolatka. Jednak nie przejmuję się tym, że zostały jej ostatnie miesiące życia, a tworzy listę rzeczy do zrobienia przed śmiercią. Film motywuję przede wszystkim do tego, żeby żyć chwilą, niczego nie żałować i próbować nowych rzeczy. Może zupełnie zmienić podejście życia i sprawić, że zaczniesz robić coś, na co wcześniej nie miałeś odwagi.

3. Seria Harry Potter




Nie znajdzie się chyba osoby, która nie zna przygód nastoletniego czarodzieja. Ciężko jest wybrać jedną, najlepszą część z ośmiu, bo w każdej znajdziemy jakąś mądrość. Polecamy więc całą serię, ale to chyba zbędne, bo kiedy obejrzycie pierwszą to gwarantujemy, że sięgnięcie bez wahania po kolejne. Harry Potter porusza wiele ważnych wartości takich jak przyjaźń, miłość, tolerancja itp. Znajdziesz w tym filmie wiele lekcji życiowych, które możesz użyć w praktyce chociażby na prasówce z języka polskiego. Harrego Pottera wciśniesz wszędzie.

4. Mój przyjaciel Hachiko




Kolejny dramat, na którym gwarantuję, że się rozpłaczesz, tym bardziej, gdy uświadomisz sobie, że historia jest na faktach. Właściciel Hachiko codziennie jeździ do pracy pociągiem, a jego pies najpierw go odprowadza na peron, a potem po niego przychodzi. Pewnego dnia właściciel nie wraca, a pies pogrążony w rozpaczy przez kolejne kilka lat czeka i czeka mając nadzieję, że jeszcze kiedyś ujrzy swojego pana. Film pokazuje, jak bardzo pies może pokochać człowieka i jak wiele jest w stanie dla niego zrobić. Po seansie odczuwa się pustkę i smutek, ale film naprawdę warty obejrzenia. 


5. Requiem do snu 

 


Po obejrzeniu tego filmu naszła mnie pewna myśl- Dlaczego w szkołach puszczają tak denne filmy na temat uzależnień, kiedy powstał film, który tak idealnie odzwierciedla życie ludzi uzależnionych i odpycha od wszelkiego rodzaju uzależnień? Film ten w świetny sposób porusza historię nastoletniego Harry'ego, jego dziewczyny, przyjaciela oraz matki, którzy borykają się z różnymi typami uzależnień-od narkotyków, po uzależniania od bycia uzależnionym, a zaraz pokazuje, jakie konsekwencje mogą po tym nastąpić. Film zdecydowanie zmienia sposób myślenia, polecam każdemu, kogo w chociaż niewielkim stopniu interesuje psychologia.

6. Historia Gabby Douglas




Jest to biografia amerykańskiej gimnastyczki, która od dziecka marzy o starcie w igrzyskach olimpijskich. Film w dużym skrócie jest o zdobywaniu marzeń. Pokazuję, że jeśli w coś naprawdę wierzymy i na to ciężko pracujemy, potrafimy to osiągnąć. Sama Gabby jest tego dobrym przykładem. Warto obejrzeć ten pozytywny film i zmotywować się do spełniania marzeń wbrew wszystkim potknięciom, które nas spotykają po drodze.

7. Incepcja 


 

Wiele osób kojarzy ten film, gdyż często jest nim zalewana telewizja. Wiele nastolatek oglądało ten film tylko dlatego, że gra w nim Leonardo DiCaprio. Ale tak naprawdę za tą genialną produkcją i genialną obsadą kryje się wiele tajemnic, niezrozumiałych dla nas wątków, które sprawią, że kolejne tygodnie upłynął nam na układaniu w głowie tego, co wydarzyło się na ekranie. W tym filmie nie ma rzeczy nie możliwych, a sytuacje, które się tam dzieją, na długi już czas pozostaną w naszej głowie. Interesują Cię filmy, które opowiadają o dalekiej przyszłości, kiedy wchodzenie w sny jest już możliwe? Ten film zdecydowanie skradnie Twoją duszę.

8. Siedem


 

'Siedem' jest zdecydowanym must have na liście do obejrzenia dla osób, które pociąga kryminalistyka oraz wszelkiego rodzaju zabójstwa. Z pozoru ten zwyczajny film może zostawić ogromne piętno na Twoim umyśle. Zmusza on do myślenia, odkrywania zagadki razem z bohaterami- Somersetem, w którego wciela się kultowy Morgan Freeman, oraz Millsem, którego odgrywa Brad Pitt. Pomimo tego, że film wydaje się być przewidywalny, finał robi ogromne wrażenie i jest idealnym zakończeniem śledztwa.

9. Obecność I



Chociaż film ten nie zmienia myślenia, zdecydowanie potrafi wpłynąć na psychikę, a przecież o to chodzi w horrorach. Obecność I jak i Obecność II [tego drugiego zdecydowanie nie polecam] opowiadają o rodzinie demonologów, którzy zajmują się pomocą ludziom opętanym, czy nawiedzonym. Po obejrzeniu seansu w psychice zaczynają dziać się naprawdę dziwne rzeczy, pobudza on nasze największe lęki. Nie polecam spoglądać na szafę.

10. Montage of heck 


 

Chociaż film ten nie jest szczególnie wpływowy i nie działa na psychikę, nie wybaczyłybyśmy sobie, gdyby nie pojawił się na naszej liście. Montage of heck jest naszym zdaniem najlepszym filmem o miłości naszego życia, która nas połączyła- Kurcie Cobainie. Nie opowiada o intrygach, ani o przypuszczeniach co do śmierci artysty-opowiada po prostu o nim, jak o najzwyklejszym człowieku, którym przecież był, a tak często o tym zapominamy. Uważamy, że jest to film dla każdego, niezależnie czy jet fanem Nirvany, czy nie. Pozwala poznać bliżej tak ciekawą i intrygującą osobę od zupełnie innej storny.

Jeśli chodzi o ogłoszenia parafialne to chcemy Was poinformować, że na blogu mogą zajść małe zmiany. Między innymi taka, że pozbywamy się naszych pseudonimów Liseł&Agrafka na rzecz imion. Po prostu nie podobają nam się już te ksywki. Ale najważniejszą zmianą jest typ postów jakie będziemy tworzyć. Kończymy z sarkastycznym pisaniem, bo ostatnimi czasy nam to po prostu nie wychodzi, i wypaliłyśmy się. Teraz chcemy tworzyć coś przydatnego czy inspirującego i mamy nadzieję, że Wam się to spodoba!


Koniecznie dajcie znać ; czy oglądaliście, którąś z pozycji na naszej liście? Albo czy macie taki film, który według Was jest warty obejrzenia, bo zmienił Wasze życie? 




19 komentarzy:

  1. Prasówkę/ A nie rozprawkę? Prasówka to przecież przedstawienie najnowszych wiadomości ze świata.
    Większości filmów nie oglądałam, ale część z nich mam w planach. "Harry'ego Pottera" obejrzałam prawie w całości - nie potrafię obejrzeć tylko "Insygni Śmierci".
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak masz rację, chodziło o rozprawkę :)

      Usuń
  2. Juz wiem, co obejrzę w następny weekend :D "Siedem" zdecydowanie mnie zacheciło, natomiast "Obecności" raczej nie obejrzę, bo będziesz musiała mnie, tzn moją psychikę po tym wyleczyć *Agatko* hahaha ♥

    xjulliettx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odezwała się moja ukochana, niszowa blogerka! czy z Twoją psychiką może być jeszcze gorzej?

      Usuń
  3. 'Siedem' jest jednym z moich ulubionych filmow. mocno trzyma w napięciu. Nawiązanie do grzechów głownych, wywiera ogromne wrażenie (szczegolnie na katolickim społeczeństwie). harrego Pottera obejżałam pierwszy raz w te wakacje - świetny film!
    Pozdrawiam,
    Normxcore

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie znane i lubiane :) Idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam film "pamiętnik", mogę go oglądać w nieskończoność :)
    pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wymieniłyście bardzo dobre filmy :) 1,3,7 i 9 oglądałam, więc potwierdzam, że dają do myślenia :P.
    Muszę w końcu znaleźć chwilę, żeby obejrzeć Requiem dla snu, bo bardzo mnie ciekawią takie ekranizacje na, określmy to prosto, życiowe tematy :).
    pozdrawiam, zapraszam :-)
    stylowana100latka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tam osobiście wolę i polecam Keeping up with the Kardashians, moim zdaniem te filmy są dobre, ale nic nie przebije rodzinnych dramatów rodziny Kardashian połączonych z niecodziennymi rozterkami typu: czy ten tusz do rzęs mnie pogrubia? Oraz czy wyglądam lepiej z North czy bez niej? Szczególnie rozwala mnie w tym kminy i coraz to nowsze pomysły ich ojca Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... to znaczy #"matki" O tym jaką chce mieć orientację i czy na obiad zjeść psa czy zrobić kolejną Kardashianke, ale jednakże najlepsza. Pozdrawiam, wasz Bogudasz XDDDDDDDDDDDDDD.

    OdpowiedzUsuń
  8. Obejrzałam większość z tych filmów, które zostały wymienione :) Do tej listy dodałam bym jeszcze film pt." Keith" z 2008 .
    Gorąco polecam ^^
    zycioholiczkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie rozumiem, dlaczego polecasz Obecność I a Obecnosci II już nie. Bardzo boje sie horrorów, ale nie mam żdanej traumy i nie muszę leczyć mojej psychiki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedziałabym, że druga część jest nawet lepsza - ma niesamowity klimat, zdjęcia, muzykę. Odświeżona, ciekawsza wersja równie przerażającej historii.

      Usuń
    2. Każdy ma inne zdanie na ten temat, być może my oglądając drugą część zbyt wiele oczekiwalysmy i stąd nasz zawód ;) Jednak Obecność I zdecydowanie podzialala na nasze umysły, nie na każdego działa jednak tak samo :D

      Usuń
  10. Niektóre filmy oglądałam ,nie oglądałam 1, 2 na pewno obejrzę ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Obecność - klasyka ;) zapiszę sobie resztę filmów, może obejrzę ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam szczerze, że większości tytułów nie znałam, ale po kilka chętnie zajrzę. :) Cieszę się, że zajrzałam na twojego bloga. ;)

    Pozdrawiam,
    K.

    SZTUKA | CIEKAWE WYDARZENIA | DIY
    http://katey-kateyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam jedynie Pamiętnik i Incepcję, obydwa są rewelacyjne :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam ,,Pamiętnik'' i ,,Mój przyjaciel Hachiko". Oba świetne. Do ,,Pamiętnika" długo nie mogłam się przekonać, ale w końcu koleżanka mnie namówiła, żebym obejrzała ten film i nie żałuję. Był cudowny, poruszył mnie. :)

    http://windowofmfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń